Dit onderdeel van de webopdracht vertelt de leerling welke eisen aan het werk gesteld zal worden. Bij het opstellen van de webopdracht moeten verschillende dimensies van leren verweven zijn. Bij de beoordeling komen deze ook weer aan de orde. Kies een aantal leer-dimensies die van belang zijn. Probeer criteria op te stellen voor elk beheersingsniveau per dimensie.

 

Beoordeling:                     Beoordelingskriteria                                Opmerkingen:

Punten:                              1.    Opgave 1:                                       Films allemaal gevonden

Opdracht a t/m d                  2 punt per film                                      a)      ongeveer de juiste periode: 1 p per film

b)      1 p per juist antwoord   c)       I p voor juiste antwoord (niet per film)  d)      goede redenering 2 p

 

Maximaal 23 punten

 

 

 

 

Totaal:

2.    Opgave 2:

2 films gevonden

Juiste naam bij bezienswaardigheid

Juiste redenering in Duits

(in nederlands 5 punten minder)

5 p per film

5 p per juiste naam

 

7 p

Maximaal 27 punten

 

 

 

 

 

Totaal:

3.    Opgave 3:

Aantal dia’s: min. 8-12 (teveel te weinig per dia punt minder)

Bezienswaardigheden = 5

Juiste naam vermeld:

 

 

Verhaal:

Originaliteit:

 

 

 

5 p

 

2 p per bezienswaardigheid

3 p per juiste naam

10 p

10 p

Maximaal: 50 punten

 

 

 

 

 

 

 

Totaal:

Eindtotaal

Maximale Puntenscore = 100 punten: 10 is cijfer

 

Als je reisgids klaar is, mag je een presentatie geven voor de Commissie van Toerisme.
Deze mensen bestuderen je reisgids ook  zeer uitvoerig.
Lees maar eens in de onderstaande tabel waar ze allemaal op letten.
De bedoeling is dat je een zo hoog mogelijke score haalt, zodat jouw reisgids enorm populair wordt en veel toeristen gaat trekken.

Onderdelen

Uitstekend

Ruim voldoende

Moet beter

Presentatie


(spreekbeurt)

25 punten

De presentatie was duidelijk en goed te begrijpen. De presentatie was informatief, overtuigend, creatief, en je gebruikte alle onderdelen van het project.

Hier en daar was de presentatie rommelig. Je had meer dingen moeten laten zien. 
Sommige zaken, die zijn opgesomd, waren niet goed genoeg uitgezocht.

Het leek wel of de presentatie nauwelijks  was voorbereid.
Je hebt weinig tot niets gebruikt om te laten zien. Het was verwarrend en moeilijk om te volgen.

Inhoud van reisgids

25 punten

Uit de reisgids blijkt dat je hebt begrepen waar het om gaat en voldoende informatie hebt opgezocht.

De reisgids is niet overal (even)duidelijk. De informatie is soms moeilijk te volgen.

De reisgids was niet duidelijk,verwarrend en het ontbrak aan voldoende informatie.

Tekst
Stellen en spellen

10 punten

Geen spelfouten en de zinnen en alinea's kloppen. Punten, komma's, hoofdletters, het klopte allemaal.

Sommige woorden zijn verkeerd gespeld of verkeerd gebruikt. Ook kloppen hier en daar de zinnen niet.

Veel spellingsfouten en slecht lopende zinnen.
Te moeilijke taal gebruikt.  

Lay out van reisgids 
10 Punten

De vormgeving is perfect. De verhouding tussen tekst en beeld is goed verdeeld.

Ziet er aardig uit, maar sommige delen hebben geen plaatjes; andere weer te veel.

Er staan te weinig / te veel plaatjes in.

Samenwerking

 

  30 punten

   De taken waren heel goed verdeeld.

   De taken konden beter verdeeld zijn. Nu was er een die  meer deed dan de andere.
De afspraken over wie wat klaar moest hebben, waren onduidelijk.
Het overleg tussen jullie twee had beter gekund.

   Onduidelijk was, wie wat zou gaan doen.
Er zijn geen afspraken gemaakt wanneer iets klaar moest zijn.
Overleg was er nauwelijks of jullie konden het maar niets eens worden.